2013. október 13., vasárnap

Dendrocopos invázió

Ma csak két órat ültem a lesben,de elég mozgalmas volt! Kép sajna nem sok készült,mert a les tájolása kezd eltolódni a téli hónapokban és nagyrészt árnyék van az itatón. Bemozdult, zajos cinegés képekre meg inkább nem pazarlom az expót. Az őszapók ma sem jöttek közel, a fácán is csak a magas fűben mocorgott...
Azonban egyszercsak hatalmas szárnyak árnyékát láttam előttem a nádason! Ez ölyv lesz! Tuti! Nem mozogtam, nem villogtam a vakuval, kussoltam! Hátha bejön! Negyed óra múlva hoppsz, elrepült a les előtt! Nem jött be. :(
Kárpótolt viszont, hogy utánna egymást követték a fakopáncsok! És ráadásul mindhárom faj megjelent!
A Kis fakopáncsot (Dendrocopos minor) sajnos nem tudtam megfotózni,mert túl közel volt és 2.5m a közelpontja a telémnek. A nagyról és a közepesről szerencsére egész klassz fotók lettek. Aminek nagyon örülök, mert a Közép fakopáncs (Dendrocopos mediuselég ritka errefelé, talán tavaly tavasszal volt hozzájuk szerencsém utoljára. 


Dendrocopos medius

Dendrocopos medius
Dendrocopos major

2 megjegyzés:

  1. De jó, még ha zöld küllő, esetleg fekete harkály vagy nyaktekercs is beesne... :D
    Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  2. :D Az lenne csak a király! De van rá esély,mert jártak már erre korábban! :)

    VálaszTörlés