2014. augusztus 7., csütörtök

Működő halastó

Egy éves előkészület után végre működik a halastó! Nincs több herce-hurca, engedélyeztetés, szivárgó repedés, beázó tető stb. 
 Ma nem volt kedvem időben kelni, igy csak 5órakor indultam ki a tóra. Sajnos nagyon rossz időt fogtam ki, semmi fény, csepergő eső. A jól megszokott módon a madarak egy messzi-messzi galaxisban úszkáltak, még 600mm-en is alig látszottak. Sebaj! Semmi dolgom, munkahelyem bezárták, Niki pedig dolgozik 5-ig, ráérek, hátha egyszer valami közel úszik.
 8óra lehetett mikor ismerős hangra figyeltem fel a les mögül. Ez jégmadár! Ahogy ez bevillant az agyamba, már ott is termett a kis kék madár az ágon. Erre nem számitottam! A beszállóágat kicsivel nagyobb madaraknak rendeztem be, ezért messze volt és vastag is picit. Fel kellett tennem a kétszerezőt a 300-asra. Üveg -3Fé, felhős idő -500-ad záridő, kétszerező lerekeszelése F10. Lesz ebből használható kép? Csak itthon derült ki, talán lett. A Jégmadár meghozta a szerencsét, mert utána sorra jöttek közelebb a halastó madarai. Végre megtört a jég! Szárcsa, Vizityúk, Kis vöcsök, Kárókatona volt teritéken. A Gém és a Búbos vöcsök nem jött közel ma sem, de nem is szeretném ha egy nap mindent le tudnék fotózni! :) Rétihéják és Sirályok is elhúztak néha a les előtt, de sajnos ők is lőtávon kivül estek. A nap képe a halat majszoló Kis vöcsök, ennek örültem legjobban,úgyhogy amint a kártyára került jöttem is haza. 


Jégmadár

Kis vöcsök


Szárcsa









Vizityúk







Kárókatona





4 megjegyzés:

  1. Hű, elég izgalmas sorozat!
    A fán ücsörgők különösen!
    Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Azért látom te sem unatkozol! :) Várom már hogy lemenjen a viz és talán én is fotózhatok parti madarakat.

    VálaszTörlés