2014. május 26., hétfő

Oriolus Oriolus

 Szabadnapos vagyok, mit is tehetnék, irány fotózni! De hová és mit? A bőség zavara. Itatós les, úszóles vagy lessátorból Gyurgyalagozás? Utóbbi mellett döntöttem,mert vihart igértek délutánra, igy az itatósnak nincs értelme, a viziben meg feküdtem már viharban,nem volt túl jó élmény!
Beszállóág hát kifaragva, les a helyén és az igért eső is megérkezett. Első eső tesztje volt ez a sátornak, azt nem mondom hogy nem csöpögött be viz, mert az ablakok nem zárnak hermetikusan, mivel szúnyoghálósak, de nagyon jól távoltartotta a vizet a cucc,nem ázott el semmi benn!
Alig fél óra és az esőt szikrázó napsütés váltotta fel. Az első Gyurgyalag is megérkezett. Kicsit bánatomra, mert később szerettem volna fotózni, mikor már lágyabbak a fények. De azért nem hagyom ki, gyűjtöm a biteket a kártyára. A második madár is beszállt a megbeszélt beszállóra, de semmi akció, úgy tünk kicsit durciban vannak, nem tárgyalnak egymással. Egy-két fotó majd eltüntek. Kis eső megint, majd újra napsütés. Matatok a táskában... Felnézek... Tyű, az annya mindenit!  Egy Sárgarigó!! 3 éve várom ezt a pillanatot! Rengeteget foglalkoztam vele hogyan lehetne egyszer lencsevégre kapni egy szép tiszta háttérrel, de kudarc kudarc hátán. A Sárgarigó magasan a fák tetején érzi jól magát, nem egyszerű eset! Most itt van a Gyurgyalagok beszállóján! Bár kissé messze, de kattog a gép ezerrel! Fel kéne tenni a kétszerezőt, de vajon megvárja? Vagy elszáll addigra? Próba szerencse. Megvárta! :) Hol jobbra, hol balra forditotta a fejét, majd gondolt egyet, mintha csak tudta volna hogy kész a fotó és elrepült. Hatalmas örömet okozott, szegény gyurgyik már nem is nagyon érdekeltek! :D Alig vártam hogy hazaérjek és a monitoron visszanézhessem a Rigót. Össze is pakoltam, az eső az érdekesség kedvéért megint rákezdett. Egy Gyurgyi viszont még beszállt, igy róla csináltam még egy utolsó esős képet.
 Nagy letargiában voltam két hónapig fotózás szempontjából, de megint bebizonyosodott hogy történjen bármi, mindig kisüt a nap! A befektetett munkának előbb-utóbb meglesz a gyümölcse!


Gyurgyalag

Ne szólj hozzám!

Elszalaszott falat

Bee-Eater

Sárgarigó





1 megjegyzés:

  1. Nem tudom, láttam-e mostanság ilyen jól sikerült fotót, erről a szépségről! Gratulálok!

    VálaszTörlés